Spalio 31 d.
Aną
savaitę lankėmės Nacionalinio dramos teatro apektaklyje „Apreiškimas Marijai“
(Paul Clodel). Režisierius – Jonas Vaitkus. Į salę prigūžėjo ne vienas šimtas
žmonių: teatro mylėtojai, snobai ir šiaip pasikultūrintojai
(koks baisus šitas žodis!). Trukmė – 3 valandos. Lauk išėjome nesulaukę pirmo
veiksmo pabaigos. Mirtinai nuobodu ir ištęsta.
Režisierius
– korifėjus, auksinis scenos kryžius ten už kažką... Tegul man (ne)atleidžia paviršinio
religinio psichologizmo apologetai – nyku kaip kaimo laidotuvėse. Na taip –
laikmetis, na taip – tokia tema, bet... Keisčiausia buvo tai, jog publika ar
dėl nuobodulio, ar dar dėl kažin kokių priežasčių kartais suprunkšdavo iš tokių
scenų, kurios nejuokingos nė per nago juodymą. Scenoje viskas priminė pigią
muilo operą, o dauguma žiūrovų turbūt mėgino pateisinti savo kilnų atėjimą į
salę, vardan „Apreiškimo Marijai“.
Aktorių
vaidybos tendencijos tokios, kurios nuo vaikystės mane baidyte baidė nuo
teatro: tai neišvaidinama iki galo, tai staigus pervaidinimas, kai, pavyzdžiui,
netikėtai užšokama ant stalo ir imama psichopatiškai skeryčioti. Mano vargana
galva, toks nesubalansavimas yra pati kraupiausia teatro disharmonija.
Begalė
teksto monotoniškai beriama, tarsi žirniai į sieną. Be jokio įsijautimo,
išgyvenimo. Viskas tarsi šalia, viskas tarsi pro šalį. Be ugnies, be
kibirkšties, nepaisant psichopatinių išpuolių. Ne man vienam taip pasirodė.
Užmuškite mane renginio programa, tačiau nepatikėsiu, kad antras veiksmas visas
šias blogybes atsvėrė. Bet negi uždrausi kam nors tuo tikėti?.. Korifėjizmas,
reklama, įtaka, ryšiai ir t.t.
Kitą
dieną jau sėdėjome pamėgtoje „Palėpėje“. Ir čia širdis atsigavo!
Dvi valandas išbuvome beveik nekrustelėję – tiek prikaustė dėmesį jaunieji
aktoriai Atolo Fugardo spektaklyje „Čia gyvena žmonės“. Režisierius – Olegas Kesminas.
Puikus įsijautimas, puiki kamerinė aplinka, šviesų ir garso dermė,
minimalistiniai kūrybingi scenografiniai sprendimai. Filosofinis užtaisas ir
humoro kibirkštys. Aktoriai puikiai atskleidžia prieštaringus herojų
charakterius, jų tarpusavio santykius.
Man ypatingai patinka
aktorius Dmitrijus Jarašius, matytas ne viename „Palėpės“ spektaklyje.
Boksininką Šortį taip pat gerai vaidina Mantas Žemaitis, kartais juoku taip
užkrečiantis publiką, jog sunku vėl surimtėti. Ir pakvaišusią Milę vaidinanti
Akvilė Šliterytė išlieja daug širdies.
J. jau antrą kartą
žiūrėjo šį spektaklį, bet jai nebuvo nuobodu. Išeidami visiems aktoriams
paspaudėme letenas ir nuoširdžiai padėkojome. Iš dangaus tamsos virto visi
įmanomi krituliai – beveik lapkritis. Vėl atsukus laikrodį valanda atgal,
penktą popiet jau visiškai tamsu, nors pirštu durk… Čia gyvena žmonės.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą