Pradėti norėtųsi
nuo paskutinių šio filmo žodžių perfrazavimo: kerštas nėra Meilė arba Meilė
nėra kerštas. Atrodo, savaime suprantama, neginčijama, tačiau ar taip lengvai
ir greitai suvokiama, patiriama savuoju kailiu? Ar galima mylėti žmogžudį,
kuris, kartais pats nesuvokdamas savo veiksmų, skubotai pasielgia taip, jog
„pataisyti“ situaciją tampa nebeįmanoma? O ar galima mylėti budelį, kuris yra
neregėtai šaltakraujiškai profesionalus, kuris tik sąžiningai vykdo teismo sprendimą,
kuris gerbia aukas ir neliedžia jų niekinti, kuris šimtus žmonių palydėjo iki
paskutiniojo slenksčio, skiriančio šį ir aną pasaulius? Ne tik palydėjo, bet ir
„nuleido“ tenai, iš kur nebegrįžtama. Greitai ir (greičiausiai) neskausmingai.
Pasirodo, galima! Ypač jei tas budelis – tavo tikras draugas, virpančia širdimi,
bet neišduodamas savo profesionalumo principų, ant galvos tau užmauna tąjį
baltąjį maišelį, kuriame tikrai jau nebėra jokios vilties. Pasirodo, galima
netgi jam padėkoti. Padovanoti paskutiniąją šypseną.
Iš tikrųjų ne taip viskas paprasta. Asmenybės
lūžis vyko labai ilgai. Net jei valstybės ranka pribaigi žmogžudžius, o paskui
nuo to visą gyvenimą mintyse kiek įmanydamas bėgi, kad tik esybės nepragraužtų
emocijos, pribaigtųjų ašaros (net jei jie ir buvo žmogžudžiai!) galiausiai
prasiveržia ir ima žliaugti tavuoju veidu. Tavo artimiausių žmonių veidu.
Taigi, „Pjerpointas: paskutinis budelis“ – vienas
iš tų stipriųjų filmų, bent šiek tiek perpurtančių makaulę bei širdį. 2005
metais Didžiosios Britanijos pastatyta drama. Režisierius – Adrianas
Shergoldas. Paremta tikrais faktais.
Atspindi žingsnius mirties bausmės Europoje panaikinimo link. Tiesa, žiūrėti
gali būti sunku. Bet juk lengvai, ne paslaptis, kas žiūrisi. Tačiau nieko ir
nelieka. Šiuo atveju, bent jau šis tas liks, tikrai.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą